Atskats uz Mikro klases Pasaules čempionātu Austrijā

Starptautiskās Mikro klases 36. Pasaules čempionāts šogad notika no 22. līdz 26. augustam Austrijā, skaistā Alpu kalnu Traunas ezerā pie Gmundenes pilsētiņas, ar bāzi prestižajā Union jahtklubā. Latviju pārstāvēja četras Usmas jahtkluba komandas, pa divām Racer un Kruizer divīzijās. Ātrākajā – Proto divīzijā – Latvijai pārstāvju nebija, jo Latvijā līdz šim nav nevienas šādas jahtas. Visas divīzijas startē kopā un saņem punktus par vietu kopējā finišā. Tāda ir šis klases īpatnība.

 

Kopumā burātāji veica 6 braucienus četrās dienās, taču jāatzīmē izcili neprasmīgā tiesāšana. Vējš gan tiešām bija mainīgs, no pilnīga bezvēja līdz pat 20 mezgliem (viena poļu jahta pat salauza mastu), pie tam, ļoti mainījās arī tā virziens, bet sacensību komitejas neelastība un kūtrums bija apbrīnojams – neviens starts netika iedots laikā, vai ar pirmo mēģinājumu, starta procedūras tika bieži pārtrauktas, tika atcelti arī vairāki braucieni. Ikdiena pierādīja, ka pl.12 vējš norimst, bet komiteja spītīgi turpināja norādīt pirmā brīdinājuma signāla laiku – pl. 12. Tikai pēdējā dienā pēc poļu burātāju rakstiska iesnieguma, kurā bija parakstījušies daudzi burātāji, starts tika paredzēts pl. 8. (tas gan reāli tika iedots 8:50). Pēdējā dienā, sasteidzot 3 braucienus (un pēdējo kārtējo reizi pārtraucot un atceļot), kopumā braucienu skaits bija pietiekams.

 


Taču visas negatīvās izjūtas kompensēja skaistā daba. Milzīgie kalni ezera krastos, saulainais laiks, dzidrais ūdens – tas viss radīja neaizmirstamu pārdzīvojumu.

 

No sportiskā viedokļa secinājumi gan ir pretrunīgi. Pēdējos gados poļi uzkonstruējuši vairākus jaunus laivu modeļus katrā divīzijā. Šogad tie bija izcili veiksmīgi un nodrošināja pašiem poļu burātājiem pjedestāla augstākos pakāpienus visās divīzijās. Citām jahtām, pat burājot precīzi un bez kļūdām, cerības uz augstām vietām tikpat kā nebija.

 

Uz priekšu – latviešu jahtu konstruktori!

 

Jāatzīmē arī kopējais meistarības līmeņa pieaugums, tikai dažas jahtas turējās pārliecinoši pēdējās vietās, ar visām citām bija sīvi jācīnās visu distances laiku. Šogad dalībnieku skaits bija mazāks – 47, par 20 – 30 mazāk, nekā iepriekšējos trīs gadus. Droši vien šī jahtu ātruma dažādība, iepriekš prognozējamā nespēja izcīnīt augstu vietu, arī atturēja daudzus dalībniekus no piedalīšanās šajās sacīkstēs. Arī nepierastie kalnu apstākļi veica savas korekcijas, vēja stipruma un virziena maiņas nebija nekādi prognozējamas, līdz ar to arī veiksmei šajās sacīkstēs bija liela loma.

 


Neskatoties uz visu iepriekš minēto, latviešu jahtas ieguva vietas savu divīziju pirmajā pusē:

 

Kruizer divīzijā: jahta Vinda (Aivars Lakstīgala, Ilze Trēziņa – Zirdziņa, Toms Zirdziņš) izcīnīja 5. vietu. Jahta Tike (Andris Zirdziņš, Vilnis Zirdziņš) izcīnīja 8. vietu.

 

Racer divīzijā: jahta My Way (Ģirts Bērziņš, Pēteris Goldšteins, Aigars Kiršfelds) – 3. vietu, Jahta Micros (Vladimirs Smoļakovs ar diviem Maskavas burātājiem komandā) – 5. vietu.

 

Oficiālie čempionāta rezultāti

 

Uz tikšanos nākamgad – 37. Pasaules čempionātā Sopotā!

 

Raksta autors:
Pēteris Mūrnieks

 

Foto: Pēteris Mūrnieks; Ilze Trēziņa-Zirdziņa


Pievienoja: Ģirts Avotiņš 2012.09.4 21:45

 Lietotājs:
    Parole:
            
Reģistrācija Aizmirsta parole

Pēdējās foruma aktivitātes

Redzamas reģistrētiem lietotājiem

Apsveicam dzimšanas dienā:

Andris Bērziņš , andris ansbergs , Aleksandrs Hoperskis

Apsveicam vārda dienā:

Iveta Daude

Aktuālais jautājums

Vai Tu būtu gatavs ziedot burāšanai?

Atbildēt var tikai reģistrēti lietotāji!

Partneri