Finišējusi regate "Atlantic Rally for Cruisers 2010"

2010. gada 18. decembrī Karību jūras St.Lucia salā ar apbalvošanas ceremoniju noslēdzās regate "Atlantic Rally for Cruisers 2010" jeb ARC 2010. Apmēram 250 jahtas, kas startēja 2010. gada 21. novembrī Kanāriju salu galvaspilsētā Laspalmasā, bija veikušas kartēs iezīmēto 2680 (reāli – vairāk kā 3000) jūdzes garo distanci, ceļā pavadot 14-27 dienas. Kopš 1986.gada ARC notiek katru gadu, 2010. gadā jau 25. reizi. Mūsdienās tas ir populārākais veids kā lielas amatieru burātāju flotes sastāvā rudenī šķērsot Atlantijas okeānu, lai pavadītu ziemu Karību jūras salās, dotos uz Dienvidameriku vai vēl tālāk.

Flote ir sadalīta 15 klasēs atkarībā no burulaivas tipa – vai nu jahta vai katamarāns, vai reisa laikā tiek pieļauta dzinēja iedarbināšana (Cruising Divisions) vai jahta veiks ceļu, izmantojot tikai buras (Racing Divisions). Racing Divisions savukārt ir sadalīta 3 klasēs, t.sk. speciālā īpaši ielūgto viesu klasē – Invitation Racing Divison, kurā startēja 7 jahtas.

Viena no tām – "Steinlager 2", kuras starptautiskās komandas sastāvā bija arī Rīgas burātājs Vladislavs Gedzuns. "Steinlager 2" ir 25,6 m kečs, ar kuru slavenais burātājs jaunzēlandietis sers Pīters Bleiks uzvarēja vienā no pasaules ievērojamākajām burāšanas regatēm "Whitbread Round the Worl race" 1989.-1990. gados. Jaunzēlandes jahtas "Team New Zealand" komanda Pītera Bleika vadībā 2000. gadā izcīnīja pasaules prestižāko balvu burāšanā – "America’s Cup". 2001. gada 6. decembrī, kad Pīters Bleiks atradās uz vides pētniecības kuģa Amazones upes deltā, viņš tika nošauts pirātu uzbrukuma laikā. Pēc ARC 2010 šobrīd jahta "Steinlager 2" itāļu komandas vadībā ir ceļā uz Jaunzēlandi, kur tiks nodota Pītera Bleika fondam.

Stāsta Vladislavs Gedzuns: "Ar burāšanu nodarbojos kopš 1983. gada. Jau vairākus gadus vēlējos piedalīties kādā Atlantijas regatē. Īpaši pēc Biskaja līča sašķērsošanas, burājot labā komandā uz katamarāna "Lagūna 410" no Barselonas uz Rīgu. Šogad man tas ir izdevies. Uz "Steinlager 2" ARC 2010 mēs bijām 15 burātāju starptautiska komanda – 7 krievi, 5 itāļi, poliete, šveicietis un es. Regates laikā izbaudījām arī globālās sasilšanas sekas: izslavēto ceļu – ar pasāta vējiem tieši pa kursu nokļūt no Kanāriju salām Karību jūrā - nebija iespējams veikt. Brīžiem nācās novirzīties no kursa par 20-30 grādiem. Jahtas ātrums regates laikā bija no 0,5 mezgliem līdz 20 mezgliem. Labākais burājums – gandrīz diennakti gājām ar 20 mezgliem. Ja distance pēc ģenerālā kursa ir 2680 jūdzes, mēs nogājām 3081,4 jūdzes. Reālajā laikā no 263 regates dalībniekiem finišējām trešie. Bijām sadalījušies 2 maiņās pa 7-8 burātājiem katrā. "Steinlager 2" ir divmastu kečs, spartisks, ar tikai mehāniskām vinčām. Tā kā pie vēja gājām vienlaicīgi ar piecām burām, 7-8 burātāji ir optimālā četru stundu sardzes maiņa, lai kontrolētu jahtu. Visa uzmanība tika koncentrēta burāšanai, piemēram, ēdienreizes uz jahtas bija tikai divas. Dominēja itāļu virtuve ar piparotiem spageti. Kad komandas krievu tautības pārstāvjiem tas bija par daudz, tika cepti kartupeļi. Tomēr patīkamākais, ka to 16 diennakšu laikā, ko pavadījām gaitā , starp mums patiešām nebija domstarpību."

Uz tradicionālo jautājumu par nākotnes plāniem Vladislavs atbild: "Baltijas jūras, Vidusjūras, Jonijas jūras, Karību jūras salās ar burulaivām esmu bijis. Pieņemu piedāvājumu jahtas "Spaniel" komandā piedalīties regatē "The Tall Ships’ Races 2011" – dosimies uz Hebridu, Oklendu un Šetlendu salām Ziemeļjūrā. Ar to es pievienotos saviem bērniem – Inga un Reinis jau ir "Spaniel" komandā un ir piedalījušies šajās regatēs".

 

Rakstu sagatavoja:

Uģis Kalmanis
Jahtas "Spaniel" kapteinis

 

 


Pievienoja: Ģirts Avotiņš 2011.01.12 08:53

 Lietotājs:
    Parole:
            
Reģistrācija Aizmirsta parole

Pēdējās foruma aktivitātes

Redzamas reģistrētiem lietotājiem

Apsveicam dzimšanas dienā:

Iluta Backāne

Aktuālais jautājums

Vai Tu būtu gatavs ziedot burāšanai?

Atbildēt var tikai reģistrēti lietotāji!

Partneri