Briggen Tre Kronor

Briggen Tre Kronor vai latviski, Trīs Kroņi, sāka savu ceļojumu 2008.gada 6. jūnijā, ar mērķi pievērst cilvēku uzmanību Baltijas jūras vides problēmām. Ceļojuma laikā, kas ilgst divus mēnešus, brigai ir paredzēts apceļot visu Baltijas jūru un piestāt 16 jūras piekrastes ostās, lai sniegtu cilvēkiem informāciju par apkārtējās vides problēmu risinājumiem un novatoriskām vides tehnoloģijām.



Uz ceļojuma laiku brigas komandas sastāvā ir ne tikai 13 profesionāli burātāji, kuri ir arī piedalījušies tā būvēšanā, bet arī 8 iesācēji, kuri uz kuģi dodas bez burāšanas priekšzināšanām. Iespēja burāt no Rīgas ostas līdz Visbijai bija arī man, Vitautam Keršulim no Rīgas Ekonomikas Augstskolas un Ivaram Bunkam no Jūrmalas Pumpuru Vidusskolas.

Ierodoties uz klāja pāris dienas pirms brigas izbraukšanas no Rīgas ostas, tiku iepazīstināts ar kuģa komandu un ar pašu kuģi. Sākotnēji pārsteidza kuģa nelielais izmērs, taču tas neatspoguļoja plašās telpas, kuras atradās zem klāja. Kuģis ir sadalīts trīs korpusos, tā priekšgalā atrodas kajītes pieredzējušajiem burātājiem, tālāk, otrajā korpusā ir saimniecības telpas, kurām blakus atrodas kajītes iesācējiem. Trešajā korpusā atrodas liela ēdamzāle, kura ir pietiekami plaša visiem ceļojuma dalībniekiem.


Mani pārsteidza, ka jau pirmajā dienā tiku apmācīts visiem tiem pašiem pienākumiem, ko veica pieredzējušie burātāji. Piemēram, vēl esot Rīgas ostā, rāpos 29.5 metrus augstajā mastā, lai iemācītos kā pareizi atsiet un piesiet buras. Sapratu, ka man kā iesācējam nekādas atlaides netiks dotas.   


Kuģa komanda tika sadalīta trīs maiņās, kurām katrai savā laikā vajadzēja atrasties uz kuģa klāja, lai nepieciešamības gadījumā pildītu kapteiņa rīkojumus. Mana maiņa ilga no 12:00 – 16:00 un no 24:00 – 04:00, pārējo laiku varēju pavadīt pēc saviem ieskatiem un nekādi rīkojumi no kapteiņa un pieredzējušo burātāju puses nevarēja tikt doti.





Maiņas laikā pildījām dažādus uzdevumus. Neilgi pēc izbraukšanas no Rīgas ostas tika izslēgts dzinējs, un tas nozīmēja, ka ir jānolaiž buras. Tādēļ vajadzēja rāpties mastos, lai atsietu buras. Jāpiemin, ka rāpšanās mastos atklātā jūrā un tumsā ir diezgan biedējoša nodarbe nepieredzējušam jūras braucējam. Vēl mūsu darba uzdevumos ietilpa buru grozīšana pa vējam, lai sasniegtu maksimālu ātrumu un mainītu virzienu. Tiku norīkots arī ar burāšanu nesaistītos, bet ne mazāk svarīgos uzdevumos. Piemēram, reizi dienā vajadzēja mazgāt klāju, ne tikai tādēļ, lai tas būtu tīrs, bet galvenokārt, lai koka klājā neveidotos plaisas. Arī trauku mazgāšana ietilpa dienas pienākumos. Pirms brauciena nebūtu iedomājies, ka man savas maiņas laikā būs arī iespēja ieņemt kapteiņa vietu pie stūres, lai, vadoties pēc kompasa, turētu kuģi uz nospraustā maršruta.


Jāpiemin, ka nosprausto maršrutu bija paredzēts veikt piecās dienās, taču tā kā ar šo kuģi ir sākts burāt tikai pavisam nesen, neviens vēl īsti nezināja, cik tas ir ātrs. Sanāca, ka nosprausto maršrutu veicām krietni ātrāk. Bijām pārsteigti par ātrumu, kādu briga spēja attīstīt. Kuģa kapteinis, Alans Pommers, kurš arī ir galvenais kuģa projektētājs, cer ar šo brigu piedalīties populārajā buru kuģu regatē Cutty Sark Tall Ship Races un iegūt augtākās vietas. 


Kopumā šī bija neaizmirstama un vērtīga pieredze, kuras laikā es ne tikai apguvu burāšanas pamatus, bet arī iemācījos pārvarēt jūras slimību. Nokāpjot no klāja gribējās atkal sajust šūpošanos. Brauciena laikā iepazinos ar daudziem interesantiem cilvēkiem, kuriem ir ilgu gadu pieredze burāšanā. Es ceru, ka šī nebija pēdējā burāšanas pieredze uz tik skaista kuģa un ar tik interesantiem līdzbraucējiem.




Foto: Vitauts Keršulis


Pievienoja: Ilze Prūse 2008.07.15 12:31

 Lietotājs:
    Parole:
            
Reģistrācija Aizmirsta parole

Pēdējās foruma aktivitātes

Redzamas reģistrētiem lietotājiem

Apsveicam dzimšanas dienā:

Kristīne Fišere-Blumberga , Anna Davidova

Aktuālais jautājums

Vai Tu būtu gatavs ziedot burāšanai?

Atbildēt var tikai reģistrēti lietotāji!

Partneri